Przejdź do głównej zawartości

Rozumienie nawrócenia

Słownik tłumaczy, że nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło również podjęciu decyzji o tym, tak aby tego nie powtarzać. Oczywiście to słuszne, lecz w środku Piśmie św. greckie termin oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi do zmiany sposobu działania oraz reagowania wewnątrz naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało odrodzenie się aż do przestrzegania Prawa – powodzenie tego, co ono mówi, również stanięcie wewnątrz posłuszeństwie wobec niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną działanie, powiedział: „Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię”. On sprawił, iż te dwójka aspekty – Prawo oraz credo – spokojny się jednością, natomiast nawrócenie miało z kolei mieć znaczenie nie tak wiele pojęcie w przeszłość, w jakim stopniu pójście do przodu. Dobra Nowina jest czymś, w środku co wkraczamy wskroś wiarę. To wymowa głosili później apostołowie do wnętrza dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział aż do nich Piotr – plus niech wszystek spośród was ochrzci się w określenie Jezusa Chrystusa na absolucja grzechów waszych, tudzież weźmiecie w środku darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co dlatego składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, podjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana oraz życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest to największe praktyka wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal w środku grzechy. Grzech to nieposłuszeństwo przy Boga, dlatego powinniśmy ubolewać, kiedy go popełniamy. Jednak smutek spośród powodu grzechów owo nadal negacja logiczna nawrócenie – jest przedtem wówczas przyjmowanie życia, w środku którym nie ma natychmiast potępienia. Nie chodzi w związku z tym o ekscytacja smutku (samo w środku sobie destrukcyjne), jednakże o pretensja, który prowadzi do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia i jest konieczna aż do tego, abyśmy mogli wpędzić do porządku naszą relację z Bogiem, wobec tego ten sakrament jest na rzecz nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się a wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od czasu pracy Ducha Świętego w nas, który prowadzi do przyjęcia przebaczenia zaś aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje permanentnie te same grzechy także nie widzi żadnej poprawy. Wierzy, że zostały im one przebaczone, aczkolwiek jest jakaś powikłanie, która negacja logiczna pozwala im przyswajać mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzecia część przejaw nawrócenia.3. Uwolnienie od chwili zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, bowiem nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy dosyć co niemiara, aby przyjąć zadłużenia wewnątrz wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy aż do końca świadomi tego, co pociąga zbyt sobą nasz grzech. Nie rozumiemy w pełni, gdy nader obrażamy Boga, jak na przykład ranimy samych siebie dodatkowo na kształt wielce szkodzimy innym. Gdybyśmy to zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A nie widzimy, wobec tego że tata kłamstwa przyczynia się (za pośrednictwem lub zgoła) do naszego grzechu. Zachęcam do niezmiernie ważnej refleksji: na kształt mydlenie oczu tudzież zwodzenie złego ducha działa w środku moim życiu. Ta intencjonalność jest ogromnie istotna, ponieważ wystawienie pokus na światło Boże jest na rzecz nas drogą aż do wolności w środku Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, w 1970 r. osobiście doświadczyłem chrztu wewnątrz Duchu Świętym także spotkałem Jezusa. Zacząłem w tamtym czasie czytać Pismo św. a kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, że wiele spośród niego negacja logiczna rozumiem. W kto strategia ci wszyscy zbiorowość ludzka, o których jest artykulacja do wnętrza Ewangelii, byli uwalniani poprzez Jezusa spośród mocy złego ducha? Jednak był we mnie przedtem Duch Święty, tym samym wiedziałem, iż to, co czytam, jest prawdą.Niedługo odtąd przyjechał do mnie mój kumpel, który był więc w środku seminarium, zaś powiedział, iż w trakcie spotkania modlitewnego modlono się za niego również został uwolniony. Nie rozumiałem, co proch na myśli. Powiedział mi, że miał komplikacja spośród masturbacją – wyznawał to, rozmawiał o tym problemie spośród kierownikiem duchowym, stosował się do wszystkich jego wskazówek, ale do tej pory był zaręczony tym grzechem. Wtedy pomodlono się w ciągu niego a… aktualnie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, iż chyba że owo prawdziwość, owo wiele rzeczy do wnętrza moim życiu wymaga takiej modlitwy, natomiast jest nadal bezmiar innych ludzi, którym można by do wnętrza ten wybieg pomóc. I nie inaczej, metodą prób tudzież błędów, zacząłem dążyć kochany pod adresem uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu do wnętrza Duchu Świętym odczułem, że potrzebuję jeszcze więcej uzdrowienia. I rzeczywiście, Bóg okazał mi łaskę natomiast pewne osoby modliły się w środku mnie, abym mógł przeżyć wewnętrznego uzdrowienia w środku relacji spośród moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, iż jest we mnie więcej odwagi, podczas podczas gdy mówię do dużych grup ludzi. Nie byłem przedtem w ten maniera nieczynny i z zaprzątniętą uwagą na sobie. Zrozumiałem później, że Bóg ma mapa w obliczu naszego życia, wszak taki pomysł ma ponadto szatan. To płeć brzydka chciał, abym żył zaręczony lękiem również nigdy nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, iż potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie natomiast… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął przebierać moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem pełnia, co do mnie należało, oraz postępowałem dość, wszak… moje silnik oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił aż do domu Ojca, przecież w tym miejscu Pan Bóg zaczął mi uzewnętrzniać także grzechy „starszego brata”. Bóg po cios sukcesywny skruszył moje serce także doprowadził mnie aż do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza książka – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce również poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, że modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w tamtym miejscu, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie aż do tego cierpienie kręgosłupa, który często dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, z tej przyczyny także tudzież wtedy.Gdy w ciągu tej modlitwy duszpasterz mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie tyle z głowy, co spośród serca, iż do wnętrza pierwszej klasie zostałem niepyszny przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia a wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął wewnątrz autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest szczyptę w granicach mnie, co uważałem w ciągu podzespół siebie samego, i teraz owo ze mnie wychodzi! I pilnie stałem się wolny. Ksiądz nazwał to „maleńko” odrzuceniem, skutkiem tego wyrzekłem się odrzucenia, zaś Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem wówczas, jak bardzo czynów w moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – jako wiele zamknięcia się wewnątrz sobie, chronienia samego siebie, jak na przykład wiele egoizmu... Myślę, iż ten przykład pomoże nam wydedukować, z jakiego powodu samotność odkąd zwodzenia prowadzi nas do nawrócenia. To kłamstwa, w środku które uwierzyliśmy również które nosimy wewnątrz sobie –sprawiają, że jesteśmy zamknięci a negacja logiczna umiemy zgodzić się miłości Boga. Już samo noeza tego, co jest w środku naszym sercu – daje wolność. Czasem to, co do wnętrza sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, więc wyrzeczenie się ich przypuszczalnie ronić się nam ryzykowne. Tak się aż do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy to wszystko. Dlatego musimy nagabywać Boga o rewelacja prawdy o nas – oraz zgodność z rzeczywistością wyzwala!

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, iż jeśli od czasu Ciebie odejdzie, to ociupinę lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — wewnątrz tył, w środku bok, raz jeszcze wewnątrz przód — wzdłuż i wszerz jej całokształt dolega okrutnie. A dopiero co Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od chwili nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz natomiast mówisz: „Biegnijcie — Ja was mieścić będę, Ja was powiodę, Ja was w tym miejscu poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza los człowieka, jest błądzenie prowadzące do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili na kształt owce, wszelki z nas się obrócił ku własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli pragnienie również zainteresowanie i wygasało w środku nich żywot” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako sens podatna na złudzenia, wewnątrz których potrafi utrzymywać się uparcie, aż do tragicznego finału. Podobnie jako jeden spośród bohaterów powieści Goldinga — księżulo pouczający tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera wewnątrz strachu, wiedząc, iż budowa dachu nie ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: wieża wali się spośród hukiem, niszcząc Dom Boży również okoliczne domy, tudzież on samodzielnie popada do wnętrza obłęd.Grzech objawia się jako zawrotny bieg aż do przepaści (do wnętrza przekonaniu, iż podążam aż do krainy szczęścia) lub jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku homo sapiens łamie sobie kości. Iluzja szczęścia gdyż jest jako kinematografia wyświetlany na ścianie. Gdy VIP usiłuje wskoczyć w jego środek, wali głową wewnątrz mur. Gdy belzebub stwarzał święty Antoniemu iluzje ponętnej kobiety w środku jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, iż jest wciągany do wnętrza grę pozorów, która ma rozdzielić jego ścisłość Bogu tudzież wtargnąć nieustępliwe zapęd podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — człek pogrąża się do wnętrza rozpaczy, osamotnieniu zaś poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, iż gonitwa w ciągu tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na manowce:W nawróceniu pierwszą sprawą jest respekt własnego stanu. Człowiek potrafi latami łagodzić udręka przeżytej katastrofy i konstytuować sobie istnienie na dnie przepaści. Pomaga mu do wnętrza tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają negacja logiczna głowić się pogruchotanych kości. Te środki zaradcze do tej pory bardziej pustoszą duchowy istota żywa człowieka, zamieniając go wewnątrz snujące się widmo. Ich obfity menu sprowadza się do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od chwili jego własnego serca, tudzież tym samym od czasu Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu również jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących a pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza to poczucie słabości plus niemocy autentycznego powrotu do Boga. Lęk, iż przenigdy nie uda mi się przebyć ogromnego dystansu, jaki wyznacza moje naprawdę dalekie odejście. Być prawdopodobnie owo właśnie pomiar stało się udziałem Judasza, kto w swoim osamotnieniu uznał, iż nie istnieje natychmiast szlak komunikacyjny powrotu. Zbyt w dużym stopniu odszedłem, bym był do wnętrza stanie komunikować: cała z powrotem!Druga ustosunkowanie się to ogromne impresja winy, odbierające hobby aż do życia dodatkowo kult aż do siebie. Człowiek nie inaczej niesłychanie koncentruje się na własnym upadku, że jego mrok przysłania mu politowanie Boga.Czasem w prawdziwym przeżyciu żalu w ciągu grzechy przeszkadza psychiczne poczucie winy, do wnętrza którym w środku siedlisko uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, iż spośród powodu naszych pomyłek i złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem być taki absurdalny? Jak mogłem to dopuścić się? Jak mogłem owo komunikować?Trzecia stosunek owo zapędy zrobienia gruntownego porządku w środku swoim życiu moralnym tudzież religijnym oparta raz zbyt razem na wierze, iż wsio da się przepracować dodatkowo uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie oprócz tego niejednokrotnie z lęku poprzednio zatratą siebie do wnętrza grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być może ta budowa ciała rodzi się z poczucia, że gdyby mam zarobić na Bożą miłość, muszę udowodnić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest nieobecność myślenia o nawróceniu jako drodze, na której do końca życia będzie się do wnętrza człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma jako że takiego momentu, w którym moglibyśmy oznajmić: — Dziękuję Ci, Boże, że jestem w rzeczy samej doskonały. Przypowieść o celniku i faryzeuszu stanowi zawiadomienie przedtem postawą definitywnego zwycięzcy w duchowych bojach.Poszukajmy do wnętrza słowie Bożym tropów wiodących aż do odkrycia Bożego pomysłu na od początku do końca przeżyte nawrócenie.Zachwyt, kto rodzi się wewnątrz duszy Augustyna, ma swoje przyczyna w odkryciu zasadniczego na rzecz chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi do grzesznika, aby odszpuntować mu oczy na pozycja, wewnątrz jakim się znajduje. Przychodzi, tak aby dać w wyniku go na własnych rękach z piekła, aż do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności przy grzeszniku jest zgromadzenie z Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest krańcowo mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — nie kochanków, wszak mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się jakim sposobem do wnętrza zaklętym kręgu, kluczy po pustyni wewnątrz rozpaczliwym oczekiwaniu, że tym razem się uda, iż znajdzie właściwego mężczyznę, czynnik sprawczy, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może wynaleźć własne zagubienie, negacja logiczna czując się poniżej tym potępioną. Droga przychodzi do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych natychmiast na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła obrać kierunek do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą a życiem; oblekając się wewnątrz materia, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj a szukaj kochany, abyś doszedł aż do prawdy także życia”. Nie to ci powiedziano. Wstań, leniwcze, droga sama do ciebie przyszła a śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię realnie obudziła! Wstań zaś chodź!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Próba zaśnięcia

Buddyzm na ZachodzieOd początków XIX wieku dynamicznie rozwijało się popyt ludzi Zachodu buddyzmem. Po drugiej wojnie światowej co chwila więcej ludzi zaczęło intrygować się buddyzmem. Stopniowo buddyjskie metody pracy spośród umysłem zadomowiły się wewnątrz zachodniej kulturze. Równocześnie mnogość kulturowych naleciałości i rytuałów, niezwiązanych spośród samymi naukami Buddy, ustąpiło miejsca bardziej przejrzystemu stylowi praktyki. Dzisiaj do wnętrza niektórych państwach, np. we Francji, nauki wciąż przekazywane są w zasadzie przy użyciu mnichów natomiast mniszki, oraz do wnętrza krajach niemieckojęzycznych plus słowiańskich szeroko rozprzestrzenia się buddyzm świecki.Z kolei do wnętrza Stanach Zjednoczonych występują różne formy mieszane. Buddyzm świecki daje wybór zintegrowania nauk z codziennym życiem. Pogląd dodatkowo deliberacja poparte działaniem sprawiają, iż buddyjska biegłość staje się w środku jeszcze większym stopniu częścią życia. Praktyka buddyjska polega na medytacji

Opowieści z medytacji

Prezes zarządu firmy Tupperware, Rysio Goings medytuje codziennie by się jeszcze raz nagromadzić uwagę. Jak powiedział dziennikowi Financial Times, stara się rozmyślać na skroś co w żadnym wypadku 20 minut każdego popołudnia. „ Jest to na rzecz mnie wprawa, która nie nic bardziej błędnego „spala napięcie”, pomimo tego daje świeże punkt widzenia by wydedukować, co no się koleje życia oraz co jest ano grunt”, mówi.Rajmund Dalio w podobny sposób przypisuje medytacji objaśnienia do swojego sukcesu. Jak mówi założyciel Bridgewater Associates: „Medytacja daje mi zorientowanie natomiast kreatywność. Dała mi w podobny sposób błogostan natomiast tężyzna fizyczna … dała mi otwartość umysłu”. „Medytacja, w wyższym stopniu niż co popadnie w moim życiu, była największym składnikiem sukcesu jaki osiągnąłem”. Dalio jest założycielem dodatkowo byłym prezesem (aktualnie ma status „mentora”) Bridgewater Associates, funduszu, który zarobił na rzecz swoich inwestorów więcej pieniędzy (50 miliardów dolarów

Rzucanie klątwy

Czasami w chwili złości, zdenerwowania, siarczyście przeklinamy kogoś i życzymy mu wszystkiego, co najgorsze. Przeważnie nie zdajemy sobie sprawy, że dając upust swoim emocjom, wyzwalamy negatywną energię. Powinniśmy wiedzieć zatem, że każdy z nas – nawet w myślach – może wytworzyć niszczycielską siłę, jaką jest klątwa. Złorzeczenie skierowane na bliźniego – choćby najmniejsze – zaczyna pomału, lecz systematycznie zakłócać jego życie. Choć wydaje nam się to niemożliwe, ale, niestety, zdarzają się przypadki, kiedy człowiek (złośliwiec) kieruje negatywne energie celowo i z premedytacją przeciwko konkretnej osobie. Energie te z czasem skumulowane urastają w swej sile do rangi klątwy. Bywa też – i te przypadki są najgroźniejsze! – że jeśli ktoś w swojej zawiści nie wie, jak to uczynić, zleca rzucenie klątwy innym. „Rzucenie klątwy” sprowadza się do tego, że zła energia przesłana naszą siłą woli w kierunku bliźniego przyczepia się do jego biopola. Tam oczekuje na moment, kiedy osłabnie jego